Jobbig helg

Den här helgen har allt inte riktigt gått som det skulle. Julia ringde i lördags och sa att Guffis öga var uppsvullet och det rann var ur det. Veterinären fick komma på kvällen och det visade sig att han hade ett infekterat sår i ögonlocket. Inga skador på ögat som tur var. Så nu får han penicillin varje dag och får stå i liten hage med Peppe, som är sur för att han inte får gå runt som han vill på gården. Men Guffi vill ha lite sällskap.

Vi skulle på Harry Potter på kvällen och äta middag ut lite tidigare. Linnea skulle med och några av Emils kompisar. Men det slutade med att Linnea hämtade mig i stallet och vi fick äta på vägen och dom andra åt inne i stan. På Sibylla träffade vi Bea, våran klasskompis från gymnasiet. Men vi hann till bion och där var det fullt med folk! Och resten av våran klass var där kändes det som. Läraren Svante, och Michel och Josefine. Var ju ganska roligt att vi lyckades träffa alla på samma kväll eftersom vi knappt träffat någon det senaste 1,5 året. Filmen var bra och jag har inte läst böckerna.

I söndags fick jag åka till stallet igen. Skulle ha ridit en tur med Maja men fanns ingen häst kvar eftersom Guffi är sjuk och en annan hade tappat en sko. Så jag myste och medicinerade Guffi. Sedan åkte jag och mamma och köpte lite juldekoration och mat.

Igår hade Emil uppkörning och nu har han körkort! Jag visste att han skulle klara det, men han var nervös. Så ikväll ska han komma och hämta mig efter min ridlektion. Så grattis till min världsbästa sambo!

Nu ska jag limma och tejpa ihop några ramar så vi kan sätta upp dom på väggen sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: