Födelsedagsveckan över

I torsdag fyllde jag år. Så nu är jag 20 år, men tror fortfarande att jag är 17 ibland, jag hängde inte riktigt med under dessa år känns det som. Iallafall så har jag haft fullt upp med bakande och förberedelser inför födelsedagsfirandet som var i lördags. I fredags bråkade jag med marängbotten till min tårta och på lördagförmiddag bakade jag muffins, finska pluttar (läs pinnar) och Brysselkex i världens fart! Sedan kom mormor och mamma och Emils mammas familj och Linnea och åt nästan upp allihopa. Tårtan gjorde stor succé tror jag.

Igår tog vi det ganska lugnt. Hade tvättid på förmiddagen och sen fick vi klä hela lägenheten med kläder eftersom dom inte hinner torka i torkrummet. Vi var lite trötta så vi tittade på Dexter nästan hela dagen. Mycket spännande, men annorlunda serie. Vid halv 5 kom mamma och hämtade mig, jag skulle nämligen få besök av en sadelutprovare. Så vi gick upp till stallet och tog in Guffi. Sedan provade jag 5 olika sadlar och bestämde mig för den första jag provade. Så fort jag satte mig i den kände jag att den här var perfekt! Så nu har jag äntligen en sadel åt Guffi.

Så idag tog jag min premiärtur i den nya sadeln och det gick väldigt bra. Och Guffi är så söt när han har massa vinterpäls, en liten björn ser han ut som! På vägen hem fick jag även tillfälle att fotografera Sköns kyrka igen, fast från ett annat håll. Men den bilden får ni nog se imorgon. Stället bjuder jag på en favorit från förra veckans fotoäventyr ner till vattnet, som jag äntligen hittade! Varsågoda och njut.


Kommentarer
Postat av: Julia

Men gud. Grattis i efterskott! :)

2010-10-20 @ 16:21:37
URL: http://spjulia.blogg.se/
Postat av: Anneli - A'la Foto

Grattis i efterskott!



Denna bild är helt fantastiskt vacker! Har bläddrat neråt och hittat många fina bilder! Så roligt att se en blogg med så hög bildkvalitet! Tack för att du besökte mig så jag kunde hitta till dig! :O))



Trevlig helg önskar jag dig!

2010-10-22 @ 23:47:27
URL: http://alafoto.se/blogg
Postat av: Ingela

Åh, grattis! Ses imorrn, säg till om jag ska komma ner och möta dig ;o)



2010-10-23 @ 23:50:21
URL: http://becausetrollrik.blogg.se/
Postat av: Isav

Så sagolikt vacker bild!!! Och ja, vad kul! Min favoritsmak på te också :) Så gott när det är grädd med i namnet ofta :)

2010-10-26 @ 12:16:09
URL: http://isav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: