Ont slut på 2010

Idag lyckades jag med ett fint slut på detta år. Fick rida en tur på två personer och efter 45-60min trampade Sudri fler så vi gick omkull. Han la sig på mitt ben men kom upp snabbt igen, men jag fastnade med höger fot i högerstigbygel, men låg på vänster sida av hästen. Släpades med i ca 20 meter innan min sko lossnade från foten. Under tiden hade ajg lyckats få en spark i svanskoten/rumpan. Dock inte ansedd som en sparkt utan jag hamnade bakom när han gick. Amanda fick komma till undsättning och räddade turen så det fick rida klart. Jag åkte tillbaka till stallet och bråkade lite med Guffi från marken.

Sedan har jag varit i Birsta med mamma och syster och hittade en mössa till mig själv som är en försenad julklapp från Emil. Alla mössor jag provade kändes jättesmå eftersom min nuvarande är så stor att den inte kan sitta rätt på huvudet. Antingen åker den bak elelr gör mig blind. Så nu har jag äntligen en ny mössa som sitter där den ska! Dessutom bestämde mamma att jag skulle prova säkerthetsvästar, så det gjorde jag. Kanske är dags att skaffa en om jag ska drutta av så här hela tiden. Fast jag skulle nog behöva en hel riddarutrustning, för jag slår ju allt som inte är skyddat av en säkerthetsväst.

Nu sitter jag i soffan under en filt och tar det lugnt. Får se om jag kan jobba imorgon, annars tar jag det lugnt och vilar mig.

Kommentarer
Postat av: Tristanelsa

Hi! I liked your site. Design, navigation, a content - all is very good!

2011-11-04 @ 15:18:55
URL: http://tristanelsa.blogpaint.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: